گزارش جدید محققان؛

معرفی دو رژیم غذایی برتر که باعث افزایش طول عمر می شوند

معرفی دو رژیم غذایی برتر که باعث افزایش طول عمر می شوند

به گزارش اسنک، بر مبنای یک تحلیل جدید از رژیم های غذایی رایج، افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند، می توانند با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای یا کم چرب طول عمر خویش را بالا برند.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، بررسی های محققان دانشگاه تکزاس نشان داد در ۴۰ کارآزمایی بالینی انتشار یافته، آنهایی که رژیم های غذایی کم چرب را مورد آزمایش قرار دادند، نشان دادند که این رژیم ها به جلوگیری از حملات قلبی و مرگ های زودرس در بین افراد در معرض خطر کمک می کنند. این افراد شامل افرادی هستند که قبلاً گرفتار حمله قلبی یا سکته مغزی شده اند و کسانی که دارای مشکلاتی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی هستند.
رژیم های کم چرب، حداقل، بهتر از عدم تغییر در رژیم غذایی بود.
با این حال، فواید رژیم غذایی معروف مدیترانه ای که سرشار از ماهی، سبزیجات، روغن زیتون و آجیل بود، به مراتب بیشتر بود. این رژیم غذایی به افراد کمک می کرد تا عمر طولانی تری داشته باشند و نه تنها خطر حمله قلبی، بلکه سکته را هم کاهش می داد.
کارشناسان می گویند بر طبق این یافته ها سفارش می کنیم: ماهی و غذاهای گیاهی بیشتری بخورید و مصرف گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.
چربی ناشی از منابع گیاهی، مانند روغن های گیاهی و آجیل، به صورت کلی از انواع غیراشباع هستند که امکان دارد از سلامت قلب حمایت کند. سپس ماهی های روغنی مانند سالمون و ماهی تن که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند قرار دارند. مطالعات نشان داده است که این چربی های غیراشباع می توانند خطر مرگ زودهنگام را در بین افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهند.
در نقطه مقابل این طیف، چربی های ترانس مصنوعی قرار دارند که در خیلی از غذاهای فرآوری شده و تجاری یافت می شوند. آنها در فهرست مواد تشکیل دهنده بعنوان روغن های هیدروژنه ظاهر می شوند. چربی های ترانس می توانند کلسترول بد LDL را بالا برند و در عین حال کلسترول خوب HDL را کاهش دهند و با افزایش ریسک ابتلاء به بیماری های قلبی مرتبط هستند.
این یافته ها بر مبنای تحلیل و بررسی ۴۰ کارآزمایی بالینی با بیشتر از ۳۵۰۰۰ شرکت کننده بدست آمده است. به صورت کلی، تنها رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم های کم چرب در کاهش خطر ابتلاء به عوارض قلبی یا مرگ مؤثر بوده اند.
در میان شرکت کنندگانی که رژیم مدیترانه ای داشتند، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در خلال یک دوره پنج ساله، ۱۷ مرگ کمتر در مقایسه با شرکت کنندگانی که به رژیم غذایی معمول خود پایبند بودند، وجود داشت. همینطور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۱۷ حمله قلبی کمتر و هفت سکته مغزی کمتر وجود داشت.
این مزایا در افراد پیروی کننده از رژیم غذایی کم چرب، که شرکت کنندگان مصرف چربی خویش را به ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری روزانه محدود کردند، کمتر بود. در خلال پنج سال، افرادی که از این رژیم ها استفاده می کردند، در مقایسه با شرکت کنندگانی که هیچ تغییری در رژیم غذایی نداشتند، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۹ مرگ کمتر و ۷ حمله قلبی کمتر داشتند.


1402/01/21
21:44:02
5.0 / 5
505
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir