کدام رژیم غذایی خطر مبتلاشدن به دیابت را کاهش می دهد؟

کدام رژیم غذایی خطر مبتلاشدن به دیابت را کاهش می دهد؟

اسنک: خوردن میوه های تازه، سبزیجات و غلات کامل حتی در افرادی که استعداد ژنتیکی دیابت یا عوامل خطرزا مانند چاقی، سن بالا یا کمبود فعالیت بدنی دارند، می تواند خطر مبتلاشدن به دیابت را کم کند.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، یک مطالعه جدید نشان میدهد که داشن رژیم غذایی گیاهی سالم می تواند خطر مبتلاشدن به دیابت نوع ۲ را تا ۲۴ درصد کم کند.
برای نخستین بار، پژوهشگران روند بهبودهای خاصی را در سلامت شناسایی نمودند که با داشتن یک رژیم غذایی گیاهی به دست می آید و از فرد در مقابل چاقی محافظت می کند. این موارد شامل بهبود پردازش قندخون و همین طور عملکرد بهتر کبد و کلیه است. بگفته پژوهشگران، این به آن معناست که اثرات محافظتی ناشی از یک رژیم غذایی گیاهی بسیار فراتر از کاهش وزن و کاهش چربی است.
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با این وجود، پژوهشگران تاکید نمودند که رژیم غذایی گیاهی ناسالم نیز می تواند وجود داشته باشد. در حقیقت افرادی که با وجود رژیم غذایی گیاهی مبادرت به مصرف بالای شیرینی، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین می کنند با افزایش ریسک مبتلاشدن به دیابت نوع۲ روبه رو می شوند.
بر طبق این مطالعه که طی ۱۲ سال بر روی بیش از ۱۱۳ هزار شرکت کننده انجام شده است، پژوهشگران بریتانیایی دریافتند که مقادیر طبیعی کلسترول، قند خون، التهاب و انسولین با خطر کم دیابت مرتبط می باشد. آنها همین طور دریافتند که عملکرد خوب کبد و کلیه در پیش گیری از دیابت مهمست.




منبع:

1402/10/17
09:43:17
5.0 / 5
214
تگهای خبر: بدن , تغذیه , چربی , رژیم غذایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir