محققان می گویند؛

تعدادی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ریسک دیابت را کاهش می دهد

تعدادی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ریسک دیابت را کاهش می دهد

اسنک: تحقیقات جدید نشان میدهد که رژیم غذایی حیوانی و کم کربوهیدرات با خطر بیشتر مبتلاشدن به دیابت نوع 2 مرتبط می باشد، در صورتیکه رژیم غذایی گیاهی و کم کربوهیدرات با خطر کمتر مبتلاشدن به دیابت هم راه است.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «یلی وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می گوید: «برای جلوگیری از خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ برای افراد سالم بدون پیش دیابت یا دیابت، ممکنست کمیت کربوهیدرات ها به اندازه کیفیت پروتئین، چربی ها و کربوهیدرات ها مهم نباشد. نکته کلیدی توجه به کیفیت غذا است.»
رژیم های کم کربوهیدرات محبوب هستند برای اینکه مطالعات نشان می دهد که می توانند به سرعت وزن را در عرض ۶ تا ۱۲ ماه کاهش دهند. با این وجود، معین نیست که چرا آنها در کاهش وزن بسیار کارآمد هستند یا چگونه بر سلامت طولانی مدت تأثیر می گذارند.
رژیم های غذایی کم کربوهیدرات، با افزایش چربی و پروتئین همراه هستند و یک نظریه این است که این رژیم غذایی منجر به احساس سیری و کاهش گرسنگی می شود. نظریه دیگر این است که محدود کردن کربوهیدرات ها متابولیسم بدن را بیشتر می کند و به کالری سوزی کمک می نماید.
حداقل ده ها نوع رژیم غذایی کم کربوهیدرات محبوب وجود دارد، همچون رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند، و رژیم پالئو که بر میوه ها، سبزیجات و گوشت های بدون چربی تاکید دارد.
برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ممکنست سطح گلوکز خون را در افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ بهبود بخشد. اما تعداد کربوهیدرات های مصرف شده در این رژیم ها متفاوت می باشد و تاکید بر خوردن چربی ها نگرانی ها را در مورد تاثیر رژیم ها بر سطح کلسترول و سلامت قلب، به وجود می آورد.
در این مطالعه، پژوهشگران ارتباط بین مصرف کم کربوهیدرات و احتمال مبتلاشدن به دیابت نوع ۲ را بررسی کردند که یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی و سکته است.
این مطالعات شامل ۲۰۳، ۵۴۱ نفر بود که در مجموع از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۷ تحت نظر بودند. شرکت کنندگان هر چهار سال یک دفعه پرسش نامه هایی را درباره ی غذاهایی که می خوردند پر می کردند و تا ۳۰ سال تحت نظر بودند. هیچکدام در ابتدا دیابت نداشتند.
داده های اولیه نشان میدهد افرادی که در گروه کم کربوهیدرات، بیشتر پروتئین و چربی خودرا از منابع گیاهی دریافت می کنند، ۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند و اگر مصرف قند و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده را به حداقل برساند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند.
گروه با کمترین مصرف کربوهیدرات که رژیم های غذایی شان بر پروتئین حیوانی و چربی متمرکز است، ۳۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند و اگر در رژیم غذایی شان غلات کامل را نیز به حداقل برسانند، ۳۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.
انجمن قلب آمریکا سفارش می کند رژیم غذایی حاوی طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات و منابع سالم پروتئین مانند ماهی و غذاهای دریایی، حبوبات و آجیل، لبنیات کم چرب یا بدون چربی و گوشت بدون چربی را مصرف کنید.


منبع:

1401/09/08
15:13:12
5.0 / 5
259
تگهای خبر: بدن , بیمار , بیماری , پروتئین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir