مطالعات نشان می دهد؛

گنجاندن انواع توت در رژیم غذایی روند پارکینسون را کند می نماید

گنجاندن انواع توت در رژیم غذایی روند پارکینسون را کند می نماید

اسنک: تحقیقات جدید نشان میدهد که انواع توت ها ممکنست یک سلاح قدرتمند در مقابل لطمه های ناشی از بیماری پارکینسون باشند.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که آنتی اکسیدان های موجود در میوه هایی مانند انواع توت ها ممکنست پیشرفت اختلال حرکتی را کاهش دهند.
به گفته پژوهشگران، افراد مبتلا به پارکینسون که سه وعده یا بیشتر در هفته از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان به نام فلاونوئید مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که غذاهای غنی از فلاونوئید نمی خورند، با احتمال کمتر مرگ زودرس مواجهند.
دکتر «شیانگ گائو»، محقق ارشد از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، می گوید: «فلاونوئیدها بطور طبیعی اجزای مغذی گیاهی در میوه و سبزیجات هستند. آنها رنگ های مختلفی به این گیاهان می دهند.»
انطباق یک الگوی غذایی سالم، حاوی میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، حتی بعد از تشخیص پارکینسون، می تواند پیشرفت بیماری را کُند کرده و میزان بقا را بهبود بخشد.
گائو در ادامه اضافه کرد: «در مطالعه قبلی ما در سال ۲۰۱۲، متوجه شدیم که فلاونوئیدها می توانند از خطر پارکینسون در آینده در میان افرادی که از شروع مطالعه پارکینسون نداشتند، پیشگیری کنند. مطالعه فعلی شواهد بیشتری در مورد اثرات محافظتی عصبی میوه ها و سبزیجات ارائه می دهد.»
به گفته پژوهشگران، فلاونوئیدهای موجود در بعضی میوه ها و چای می توانند به سرعت از سد خونی مغزی عبور کنند و استرس اکسایشی، التهاب و تصلب شرایین را در مغز کاهش دهند، که ممکنست نتیجه آن، کاهش تاثیر پارکینسون باشد.
برای این مطالعه، پژوهشگران اطلاعاتی را در مورد بیش از ۱۲۰۰ فرد مبتلا به بیماری پارکینسون، با میانگین سنی ۷۲ سال، که بطور متوسط ۳۳ سال به این بیماری مبتلا بودند، جمع آوری کردند. هر چهار سال یک دفعه، بیماران به سؤالاتی در مورد رژیم غذایی خود پاسخ می دادند. بطور خاص، از آنها پرسیده شد که چقدر چای، سیب، انواع توت ها، پرتقال و آب پرتقال مصرف می کنند.
در طول مطالعه، ۷۵ درصد از بیماران فوت کردند. از این تعداد، ۵۱۳ نفر به سبب پارکینسون، ۱۱۲ نفر به سبب بیماریهای قلبی عروقی و ۶۹ نفر به سبب سرطان جان خودرا از دست دادند.
محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی بیشترین میزان فلاونوئید بود، ۷۰ درصد شانس بیشتری برای زنده ماندن در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی کمترین مقدار فلاونوئید بود، داشتند.
بیشترین میزان مصرف فلاونوئیدها حدود ۶۷۳ میلی گرم در روز و کمترین آن حدود ۱۳۴ میلی گرم در روز بود. بعنوان نمونه، توت فرنگی حدود ۱۸۰ میلی گرم فلاونوئید در هر ۱۰۰ گرم و سیب حدود ۱۱۳ میلی گرم فلاونوئید دارد.
گائو اشاره کرد: «خوردن بیشتر غذاهای غنی از فلاونوئید پیش از مبتلاشدن به پارکینسون با خطر کمتر مرگ در بین مردان مرتبط بود، اما نه زنان. اما بعد از تشخیص پارکینسون، خوردن فلاونوئیدهای بیشتر با نرخ بقای بهتر برای هر دو جنس مرتبط بود.»
در مورد فلاونوئیدی موسوم به "فلاون ۳- اول" که در سیب و چای یافت می شود، افرادی که بیشترین مصرف را داشتند ۶۹ درصد بیشتر از افرادی که کمترین مصرف را داشتند، زنده ماندند.


منبع:

1400/11/22
20:57:07
5.0 / 5
435
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir