راهکاری در جلوگیری از ناراحتی معده پس از مصرف ویتامین ها

راهکاری در جلوگیری از ناراحتی معده پس از مصرف ویتامین ها

به گزارش اسنک، خراسان رضوی طبق گزارش مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا بیشتر از نیمی از مردم این کشور در طول هر ماه مکمل های غذایی استفاده می نمایند که امکان دارد شامل مولتی ویتامین، مکمل روغن ماهی یا مکمل ویتامین B۱۲ (که برای رژیم های غذایی وگان بسیار مهم است) باشد اما با مصرف مکمل ها، معده افراد هر چند وقت یکبار امکان دارد احساس بدی پیدا کند همینطور مصرف بعضی از مکمل ها و شرایط خاص می توانند سبب ایجاد حالت تهوع در فرد مصرف کننده شوند.


به نقل از هلث، برخی ویتامین ها (مانند ویتامین C) اسید بیشتری در خود دارند ازاین رو مصرف ویتامین های اسیدی با معده خالی امکان دارد سبب ایجاد احساس تهوع در فرد شود. مکمل های آهن یا مولتی ویتامین های غنی شده با آهن هم در صورت مصرف بدون غذا امکان دارد سبب ایجاد حالت تهوع شوند.
داروهای مصرفی شما و حتی سایر ویتامین ها هم می توانند با ویتامین های شما تداخل داشته باشند و شما احساس بیماری کنید. بعضی از مکمل های ویتامین می توانند دارای مگادوز از یک ویتامین خاص باشند که می تواند بر سیستم بدن شما تأثیر بگذارد.
پیش از مصرف مکمل های خود برچسب آنرا برای درک مقادیر ویتامین A، D و E بررسی کنید. دوز بیش از اندازه این ویتامین ها در قرص های شما می تواند عامل احتمالی تهوع شما باشد.
از آنجاییکه ویتامین C به جذب آهن کمک می نماید، بهتر است این دو را همراه با کمی غذا مصرف کنید. به برچسب های ویتامین های خود نگاهی بیندازید تا دریابید کدام مکمل ها را با غذا مصرف کنید و کدام مکمل ها با معده خالی مانند ویتامین های A، D، E و K بهتر جذب می شوند.
مطمئن شوید که پزشک شما می داند کدام مکمل های ویتامینی را مصرف می کنید. مصرف آنها می توانند به شما در تعیین این که آیا ویتامین های شما در جذب داروهای شما تداخل دارند یا خیر کمک نماید.
طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده آمریکا، مصرف ویتامین ها پیش از یک تمرین ورزشی امکان دارد ایده خوبی به نظر برسد اما امکان دارد سیستم گوارش شما را مختل کند. در عوض، ویتامین ها را با وعده غذایی پس از تمرین خود مصرف کنید.


بعضی از ویتامین ها اگر به صورت جویدنی یا پودری باشند امکان دارد برای سیستم گوارشی شما راحتتر باشند. اگر می دانید ویتامین خاصی شما را بیمار می کند، تلاش کنید دوز آنرا به نصف تقسیم کنید یعنی یک نوبت بامداد و یک نوبت عصر مصرف شود.
پزشک شما بهترین منبع برای اطلاع از کمبود ویتامین های شماست.
به این مورد دقت کنید که امکان دارد نیازی به مکمل ویتامین نداشته باشید مگر این که سن شما بالای ۶۰ سال، آبستن یا گیاهخوار باشید. اگر مکمل های خاص شما را بیمار می کنند، ویتامین های خویش را از انتخاب های غذایی سالم تر دریافت کنید.
به قول دانشکده پزشکی هاروارد بعضی از خطرات سلامتی در رابطه با دوزهای بالای برخی ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد. بعنوان مثال، ویتامین A بیش از اندازه (به عنوان بتاکاروتن) با افزایش ریسک مبتلا شدن به سرطان ریه در افراد سیگاری مرتبط می باشد.
بدانید که مصرف بیش از اندازه مکمل های کلسیم و ویتامین D با سنگ کلیه مرتبط می باشد و مگادوز ویتامین E هم می تواند منجر به خونریزی در مغز شود. ویتامین B۶ امکان دارد خلق و خوی شما را بهبود بخشد و از قلب شما محافظت کند اما مصرف بیش از اندازه ویتامین B۶ در مدت طولانی امکان دارد خطر صدمه عصبی را افزایش دهد.
به یاد داشته باشید که سازمان غذا و دارو مکمل های ویتامین را تایید نمی کند، ازاین رو هیچ تضمینی وجود ندارد که وعده های روی برچسب ویتامین فواید سلامتی مورد نظر شما را عرضه نماید.




منبع:

1402/03/24
12:11:46
5.0 / 5
474
تگهای خبر: بدن , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir