مطالعات نشان می دهد؛

رژیم غذایی بر الگوی خواب ورزشکاران موثر است

رژیم غذایی بر الگوی خواب ورزشکاران موثر است

اسنک: طبق یک مطالعه جدید، تغذیه می تواند بر زمان خواب تاثیر داشته باشد.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران دریافتند ورزشکارانی که کربوهیدرات ها و ویتامین های B۱۲ و C بیشتری مصرف می کنند، تمایل دارند زودتر بخوابند و زودتر هم از خواب بیدار شوند.
به گفته نویسندگان، ممکنست این مواد مغذی سنتز هورمون های حیاتی تنظیم کننده خواب همچون سروتونین و ملاتونین را بالا برند.
«لورن رنتز»، محقق ارشد از دانشگاه ویرجینیای غربی، اظهار داشت: «ما می دانیم که خواب به بدن کمک می نماید تا از استرس های فیزیکی و ذهنی روزانه رهایی یابد و بر عملکرد فیزیکی و ذهنی آینده تأثیر بگذارد.»
برای این مطالعه، پژوهشگران الگوهای خواب و تغذیه ۲۳ زن را که فوتبال بازی می کردند، ارزیابی کردند. هر یک از ورزشکاران یک حلقه هوشمند به دست داشتند که خواب آنها را به مدت ۳۱ شب در طول فصل پیگیری می کرد. آنها همین طور میزان غذای مصرفی خودرا در سه روز آخر ثبت کردند.
این مطالعه ارتباط بین مصرف مواد مغذی و زمان خواب اما نه مدت زمان خواب را نشان داد.
اکثر ورزشکاران بطور متوسط هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه روز داشتند. حدود نیمی از آنها کمبود ویتامین A و K و همین طور پروتئین داشتند. حدودا همه در مصرف مقادیر سفارش شده ویتامین D و کربوهیدرات ها ناموفق بودند.
نویسندگان گفتند که نتایج نشان میدهد که چگونه جنبه های مختلف سلامت می تواند به عملکرد و پتانسیل بهبود کمک نماید.
گام بعدی ارزیابی الگوهای سلامت مشابه در گروه بزرگ تری از افراد است. نویسندگان قصد دارند بررسی نمایند که چگونه این الگوها ممکنست بر موفقیت ورزشکاران تأثیر بگذارد.



منبع:

1402/02/09
11:08:51
5.0 / 5
391
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir