توصیه متخصصان؛

کدام خوراکی ها کاهش دهنده علایم روده تحریک پذیر هستند

کدام خوراکی ها کاهش دهنده علایم روده تحریک پذیر هستند

اسنک: علایم سندرم روده تحریک پذیر شامل درد شکمی، یبوست، اسهال و نفخ است که همه می توانند ناشی از مصرف برخی غذاهای خاص باشند.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از دیلی اکسپرس، در صورتیکه شرایط در هر فرد مبتلا به این سندرم متفاوت می باشد، غذاهای سرخ شده، لبنیات و الکل همگی می توانند علایم را بدتر کنند و باید با وعده های غذایی آسان هضم، جایگزین شوند.
گوشت بدون چربی
گوشت بدون چربی مملو از پروتئین است که به آسانی قابل هضم است و توسط باکتری های روده تخمیر نمی گردد، به این معنا که وقتی گاز بدن تجزیه می شود گاز روده تولید نمی گردد.
گوشت مرغ، بوقلمون، گوشت خوک و گوشت گاو بدون چربی همگی حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.
ماهی سرشار از اُمگا ۳
اُمگا ۳ یک ضد التهاب است و با توجه به این که التهاب یکی از علل اصلی درد در سندرم روده تحریک پذیر است، افزایش مصرف به احتمال زیاد به کاهش علایم کمک می نماید.
اُمگا ۳ خصوصاً در غذاهای دریایی و خصوصاً در ماهی ها به وفور یافت می شود. بهترین منابع امگا ۳ در ماهی شامل ماهی کاد سیاه، ماهی خال مخالی، قزل آلای رنگین کمان، ساردین و ماهی آزاد است.
مغزیجات آجیلی
آجیل ها منبع خوبی از فیبر، پروتئین و اسیدهای اُمگا ۳ هستند که آنها را به یکی از مؤثرترین غذاها برای کاهش علایم سندرم روده تحریک پذیر تبدیل می کند.
آنها همین طور حاوی چربی های اشباع نشده هستند که می توانند به کاهش کلسترول و متعادل سازی فلور روده کمک کنند. بادام، فندق، گردو آمریکایی و دانه کاج همه برای این عارضه عالی هستند.
دانه ها
دانه ها و تخمه ها دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای امگا ۳ هستند، بدین سبب برای علایم روده تحریک پذیر شامل یبوست، بسیار عالی است.
دانه چیا و دانه کتان هر دو به حرکت روده کمک می کنند و می توان آنها را به آسانی روی غذاهای دیگر پاشید. تخمه کدو و آفتابگردان هر دو به کاهش یبوست ناشی از این سندرم کمک می نماید.
غذاهای حاوی مخمر
غذاهای تخمیر شده حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک طبیعی هستند؛ باکتری هایی که به روده در فرآوری غذا کمک می کنند.
این مواد مغذی را می توان از غذاهای تخمیر شده مانند ترشی کلم، کیمچی و ماست دریافت کرد.
نوشیدنی های تخمیر شده نیز دقیقاً همین کار را انجام می دهند. دو مورد از رایج ترین آنها، کفیر و کامبوچا هستند.


منبع:

1400/05/15
13:49:36
5.0 / 5
277
تگهای خبر: بدن , پروتئین , چربی , غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir