مطالعات نشان می دهد؛

رژیم غذایی DASH ریسک بیماری قلبی را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد

رژیم غذایی DASH ریسک بیماری قلبی را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد

به گزارش اسنک، شیوع بیماری های قلبی عروقی به علت تغییر سبک زندگی، پیری جمعیت، و نرخ زنده ماندن بهتر پس از حملات قلبی و سکته در حال افزایش می باشد.



به گزارش اسنک به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان داده است رژیم غذایی دلیل اصلی خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و گردش خون در افراد است.
یک مطالعه جدید نشان داده است که تغییر به یک رژیم غذایی سالم تر، مانند رژیم غذایی DASH یا رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، امکان دارد این خطر را تا ۱۰ درصد کم کند.
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری های قلبی و گردش خون حالا عامل یک مرگ از هر سه مرگ و میر در سطح جهان است.
بسیاری از انواع بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری می باشند و تغییر در سبک زندگی یکی از مؤثرترین راه ها برای کاهش خطر است.
سازمان جهانی بهداشت برای حفظ سلامت قلب و عروق بر موارد زیر سفارش می کند:
• ترک سیگار
• کاهش نمک و افزایش مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی
• فعالیت بدنی منظم
• عدم مصرف مشروبات الکلی.
مطالعه جدید دانشکده پزشکی هاروارد نشان داده است که تغییر به رژیم غذایی DASH یا رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی را تا ۱۰ درصد کم کند.
رژیم غذایی DASH مخفف «راهکارهای رژیمی برای توقف فشار خون بالا» است که برنامه غذا خوردن مبتنی بر اصلاح عادات غذایی برای کاهش فشار خون را از راه رعایت موارد زیر عرضه می دهد:
• خوردن سبزیجات، میوه ها و غلات کامل
• مصرف لبنیات بدون چربی یا کم چرب، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و روغن های گیاهی
• محدود کردن غذاهای با چربی اشباع شده زیاد، مانند گوشت چرب، لبنیات پر چرب و روغن نارگیل، و روغن پالم
• محدود کردن نوشیدنی ها و شیرینی های قندی.


منبع:

1401/09/30
13:37:51
5.0 / 5
469
تگهای خبر: بدن , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir