آگاهی سلامت؛

دانش آموزان از کدام میان وعده ها در مدرسه استفاده کنند

دانش آموزان از کدام میان وعده ها در مدرسه استفاده کنند

اسنک: مصرف میان وعده های سالم می تواند به رشد جسمی و ذهنی بچه ها خصوصاً دانش آموزان، کمک نماید.


به گزارش اسنک به نقل از مهر، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام نمود: میان وعده که به عنوان مصرف مواد غذایی بین وعده های غذایی اصلی تعریف می شود، یکی از منابع اصلی دریافت کالری است. دانش آموزان علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به میان وعده نیز نیاز دارند. دانش آموزان در این سنین باید برای نگه داشتن قند خون در حد طبیعی، حتما میان وعده، البته از نوع میان وعده های سالم، بهره گیرند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز آنها در حد مطلوب باقی بماند. نخوردن میان وعده ها با کاهش قند خون در این افراد هم راه است که خود می تواند با پرخاشگری، عدم توجه کافی به دروس در سر کلاس و عدم تمرکز و یادگیری کافی همراه باشد. دانش آموز چه میان وعده هایی استفاده کند بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان، لقمه نان و پنیر و گردو، انواع میوه ها (سیب، پرتقال، نارنگی، موز، هلو، زردآلو، لیمو شیرین و…) و سبزیجات تازه (مانند هویج، کاهو، خیار و…) و میوه های خشک (ماننده برگه میوه ها، کشمش و انجیر خشک و مویز و توت خشک)، مغزدانه ها (مانند گردو، فندق، پسته و بادام)، شیر و بیسکویت های سبوس دار می باشد. یادمان باشد که میان وعده هایی مانند چیپس و غلات حجیم شده نه فقط ارزش غذایی کمی دارند بلکه یکی از دلیلهای اضافه وزن و چاقی در میان دانش آموزان می باشند. استفاده از نان ها محلی همچون نان های خشک و نان های سبوس دار نیز می تواند گزینه مناسبی برای مصرف میان وعده ها در میان دانش آموزان باشد.

1401/07/25
22:49:53
5.0 / 5
234
تگهای خبر: تغذیه , سالم , سبزیجات , غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir