قرنطینه کووید به کمتر از یک هفته رسید

قرنطینه کووید به کمتر از یک هفته رسید

اسنک: خراسان رضوی به مدت دو سال، راهنمایی های مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) پیشنهاد می کرد که مبتلایان به کووید-19 باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند اما حالا، این سفارش تغییر کرده است.


به نقل از هلث، اخیراً مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده دستورالعمل جدیدی صادر کرده که دوره قرنطینه را فقط به پنج روز تغییر داده و علت کاهش مدت قرنطینه پیشرفت تحقیقات در مورد چگونگی انتقال بیماری کووید عنوان شده است.
با این وجود، همه کارشناسان بهداشت موافق کاهش مدت قرنطینه نیستند. به عنوان مثال، اتحادیه ملی پرستاران متحد (NNU) اطلاعیه ای مطبوعاتی منتشر نمود که در آن نارضایتی شدید خودرا از دستورالعمل جدید اعلام می کند و گفته است که دوره کوتاه تر قرنطینه شیوع را سریع تر گسترش می دهد.
با این وجود، نتایج تحقیقات ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها نشان میدهد که عفونت کم و بیش پیش از شروع علایم به اوج خود می رسد، به این معنا که یک آزمایش آنتی ژن منفی می تواند شاخصی برای اختتام عفونت باشد. با این نظرات متفاوت، ممکنست این سوال برای شما پیش بیاید که آیا در صورت مبتلاشدن به کووید-۱۹، قرنطینه پنج روزه ایمن است یا خیر.
دستورالعمل جدید نشان میدهد که مبتلایان به کووید-۱۹ باید به مدت پنج روز قرنطینه شوند. این مرکز توضیح می دهد که اگر علایم درحال برطرف شدن هستند (نداشتن تب به مدت ۲۴ ساعت) می توانید قرنطینه را متوقف و فرد بیمار به مدت پنج روز در اطراف دیگران از ماسک استفاده نماید. این سفارش برمبنای بررسی سال ۲۰۲۰ انتشار یافته در مجله پزشکی نیوانگلند است که بیش از ۱۰۰ مطالعه را بررسی نموده است.
پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بطور کلی، مسری بودن افراد بین دو تا سه روز پیش از شروع علایم و هشت روز بعد از ظهور علایم متغیر است.
تحقیقات دیگری که از سفارش مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها پشتیبانی می کند تحقیق سال ۲۰۲۲ منتشرشده در نشریه بیماریهای عفونی بالینی است که دانش آموزان مبتلا به کووید مثبت را ردیابی کرد و به آنها آموزش داده شد تا روزانه به مدت ۱۰ روز نمونه برداری و غربالگری علایم را انجام دهند.
پژوهشگران دریافتند که اکثریت دانش آموزان پس از پنج روز دیگر مثبت نشدند، بااینکه ۱۷درصد هنوز مثبت بودند اما همه آنان کاملاً واکسینه شده بودند. باتوجه به ۹۲ دانش آموزی که بعد از پنج روز مثبت باقی ماندند، گروه تحقیقاتی پوششی را برای این نتایج بسیار مهم تلقی نمود.




منبع:

1401/07/08
10:01:15
5.0 / 5
534
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir