جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا

رییس جمهور: تا اطلاع بعدی سفرهای استانی صورت نمی گیرد

رییس جمهور: تا اطلاع بعدی سفرهای استانی صورت نمی گیرد

به گزارش اسنک رییس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق تر دستورالعمل های بهداشتی در وضعیت فعلی اشاره کرد: در امتداد عمل به این دستورالعمل ها و لزوم صیانت از جان شهروندان، تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط فعلی به لحاظ شیوع سویه جدید کرونا سفرهای استانی دولت موقتاً انجام نخواهد شد.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تشکر از همه افرادی که به هر نحو در حوزه پیشگیری و درمان کرونا درحال تلاش هستند، اظهار داشت: باتوجه به افزایش باردیگر شیوع بیماری کرونا لازم است نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک حساسیت بیشتری شود.
رئیس جمهور اضافه کرد: لازم است ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مردم به شکل گسترده تری تبیین شود تا آمار واکسیناسیون دز مراقبتی نیز به آمار تزریق دزهای اول و دوم واکسیناسیون سراسری برسد.
رئیسی اشاره کرد: همین طور دستگاه های مسئول همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه پیگیر تامین منابع لازم برای تجهیز مراکز درمانی و رفع هرگونه کمبود و کاستی در حوزه تجهیزات و داروهای لازم برای درمان کرونا باشند.
رئیس جمهور گفت: هماهنگی های لازم با دستگاه هایی مثل هلال احمر و بخش های مختلف نیروهای مسلح صورت گیرد تا در صورت لزوم بتوان از ظرفیت های این نهادها همچون امکانات پزشکی و درمانی آنها برای مواجه با وضعیت شرایط خاص بهره برد.
رئیسی اشاره کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند تا در وضعیت خاص و بنا به ضرورت محلی در قالب برنامه های کلی ستاد ملی، نسبت به اعمال محدودیت در بخش ها و شهرستان های هر استان تصمیم بگیرند واجرا کنند. تصمیم گیری درباره شاخص رنگ بندی و اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز و اصناف در کشور باید بر طبق شرایط جدید باشد و بروزرسانی شود.
رئیسی اشاره کرد: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه ها به شکل سابق و شاخص ها ی قبلی، نباید تکرار شود چونکه سبب زیان های فراوان ازجمله افت تحصیلی بسیار بالا شده است. ستادهای استانی مقابله با کرونا فقط حسب ضرورت می توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را برای مدتی که لازم است، تعطیل کنند.
رئیس جمهور اشاره کرد: هرگونه اطلاع رسانی درباره شیوع ویروس کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا در ضمن آگاهی رسانی به مردم، نگرانی بی جا در جامعه ا یجاد نکند. امروز مردم به دولتمردان اعتماد دارند و این اعتماد به هیچ وجه نباید مخدوش شود.
در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که باتوجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران اجرا شود. همین طور اعضا تصمیم گرفتند که فاکتورهای تعیین رنگ بندی شهرها و نیز محدودیت ها و آثار مترتب بر این رنگ بندی ها در جلسات کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به روز و سپس در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شود.




منبع:

1400/11/09
23:07:14
5.0 / 5
946
تگهای خبر: آموزش , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir