محموله جدید واکسن کرونا از طرف هلال احمر وارد کشور شد

محموله جدید واکسن کرونا از طرف هلال احمر وارد کشور شد

اسنک: بیست ویکمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از طرف جمعیت هلال احمر حاوی 5 میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ اول مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، رییس جمعیت هلال احمر از تکمیل شدن محموله های واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در شهریورماه آگاهی داد و اظهار داشت: با ورود چهارمین محموله ۵ میلیون دُزی دیگر به ایران، بطور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تا حالا ۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است که این حجم از واردات واکسن طبق وعده ای بود که از ماه پیش اعلام نموده بودیم.
دکتر کریم همتی با بیان ۳ برابری شدن هفتگی واردات واکسن توسط هلال احمر بیان نمود: از دهم مهرماه سالجاری تا ۱۰ آبان ماه، هر هفته ۱۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور می شود که مجموعا ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد خواهد شد.
رییس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به افزایش حجم واردات واکسن به کشور خاطرنشان کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون هلال احمر با عنایت به حجم بالای واردات واکسن افزایش پیدا کرده است، ازاین رو علاوه بر ۳۰۷ مرکزی که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی فعال بود هم اکنون ۲۹ مرکز مستقل واکسیناسیون هم در بیش از ۹ استان فعال کرده ایم.
وی به اقدامات هلال احمر در مبادی مرزی کشور برای کنترل مسافران اشاره نمود و اظهار داشت: طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۰ اسفندماه ۹۹ شروع شده، تا بامداد روز گذشته ۳۱ شهریور ماه، بیش از ۶۳۰ هزار نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.
همتی با اشاره به اینکه تا حالا بیش از ۵۰ درصد مردم واکسینه شده اند اظهار داشت: امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به تمامی مردم، گام بزرگی در جهت ایمن سازی کشور در مقابل این بیماری برداشته شود.
بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فعالیتهای جمعیت هلال احمر در ۱۸ ماه گذشته معطوف به مقابله با کرونا شده است، اضافه کرد: در این حوزه ما یاری رسان وزارت بهداشت بودیم و خدمات زیادی در این حوزه ارائه کردیم، در همین راستا هم ۷۰ درصد از واکسن وارداتی به واسطه هلال احمر وارد کشور شد.
رییس جمعیت هلال احمر در انتها ضمن اشاره به فعالیتهای گسترده هلال احمر در داخل کشور و در عرصه بین المللی، اظهار داشت: در این حوزه علاوه بر یاری و مساعدت کم نظیر دولت که شبانه روزی پیگیر بودند، نهادهای بین المللی نیز کمک زیادی به جمعیت هلال احمر ایران کردند تا در جهت مقابله با کرونا، واکسیناسیون سراسری شروع شود.




منبع:

1400/07/01
11:32:54
5.0 / 5
1027
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir