اعلام نحوه دسترسی پزشكان به سامانه نسخه نویسی الكترونیكی تامین اجتماعی
بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی در دسترس تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد است و تمامی پزشکان اعم از جانب قرارداد و غیرطرف قرارداد، می توانند با ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به آدرس ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام نمایند.
به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از جانب قرارداد و غیر طرف قراردادی که به تهیه سامانه های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مبادرت کرده اند و از سامانه های تحت مالکیت سازمان (ep.tamin.ir، darman.tamin.ir) استفاده نمی کنند، می توانند با بهره گیری از سامانه های در اختیار خود و بوسیله پیاده سازی نرم افزارهای واسط (API)، نسبت به نسخه نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام نمایند.
دکتر شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در این خصوص می گوید: پزشکان و موسسات طرف قرارداد بعد از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روش های اعلامی سازمان، نسبت به نسخه نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در بستر الکترونیک اقدام نمایند.
وی می افزاید: همین طور پزشکان و موسسات طرف قرارداد می توانند در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه، با بهره گیری از سرنسخه مخصوص مطب پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی بجای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام نمایند.
غفاری اضافه می کند: روش های استعلام استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان) برای "بیماران خاص" نیز همانند سایر بیمه شدگان است با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند "خاص" مشخص می شوند.
برمبنای بخشنامه صادره از طرف سازمان تامین اجتماعی درباب حذف دفترچه های درمانی بیمه شدگان، ارائه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که "نوزاد" فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یکماه بعد از تولد) بوسیله کدملی مادر امکان پذیر است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، همین طور ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی منوط به دریافت استحقاق درمان نیست و در حین درمان این پروسه انجام می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب