تزریق واكسن آسترازنكا در آفریقای جنوبی به تعویق افتاد

تزریق واكسن آسترازنكا در آفریقای جنوبی به تعویق افتاد

اسنک: مقامات آفریقای جنوبی از به تعویق افتادن برنامه واکسیناسیون کروناویروس با واکسن آسترازنکا خبر دادند.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، مقامات آفریقای جنوبی برنامه واکسیناسیون کادر درمان با تزریق واکسن کروناویروس آسترازنکا را به تاخیر انداختند چونکه بررسی های آزمایشگاهی نشان میدهد این واکسن در پیش گیری از نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه جهش یافته در این کشور موثر نیست.
آفریقای جنوبی هفته گذشته نخستین محموله از واکسن آسترازنکا را که حدود یک میلیون دوز بود تحویل گرفت و طبق برنامه ریزی قرار بود اواسط ماه فوریه واکسیناسیون کادر درمان شروع شود. هرچند یافته های بدست آمده در این بررسی حاکی از آنست که واکسن آسترازنکا برای این نسخه جهش یافته از ویروس بی تاثیر است.
اطلاعات اولیه نشان میدهد واکسن آسترازنکا از حداقل اثربخشی لازم در مقابل نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه جهش یافته در آفریقای جنوبی برخوردارست. اینگونه به نظر عفونی تر است و سبب افزایش موارد فوتی در آفریقای جنوبی شده و هم اکنون شامل بیش از ۹۰ درصد از موارد مبتلاشدن به این بیماری است.
به گزارش اسنک به نقل از ژاپن تودی، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اظهار داشت: واکسن آسترازنکا در مقابل گونه اصلی کروناویروس اثربخش است و بر گونه جهش یافته در آفریقای جنوبی بی تاثیر است.




منبع:

1399/11/20
13:43:26
0.0 / 5
1102
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir