مدیركل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت :

نیمی از ایرانی ها بالای ۳۰ سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند

نیمی از ایرانی ها بالای ۳۰ سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند

به گزارش اسنک، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم فعالیت بدنی، اظهار داشت: ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور فعالیت فیزیکی کافی ندارند.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، دکتر کوروش اعتماد امروز در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است»، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش پیاده روی همگانی در آخرین روز از هفته آگاهی بخشی بیماری دیابت، ترویج ورزش همگانی و انجام فعالیت فیزیکی است.
وی ادامه داد: حداقل زمان مورد انتظار فعالیت فیزیکی روزانه برای هر فرد، نیم ساعت و در هفته، ۲.۵ ساعت است.
وی ورزش را همچون عواملی عنوان نمود که منجر به سلامتی بیشتر و کاهش مبتلا شدن به بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری های تنفسی و سرطان ها می شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: در کشور ما ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند که منجر به افزایش پرفشاری خون و دیابت در افراد می شود.
وی ضمن اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» در کشور، اظهار داشت: پویشی با هدف شناسایی و غربالگری زودرس فشارخون و دیابت در کشور در حال برگزاریست و از مردم عزیز میخواهیم با رفتن به مراکز سلامت نسبت به سنجش فشارخون و اطلاع از وضعیت قندخونشان، اقدام نمایند.
برپایه گزارش وبدا، همایش پیاده روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است» روز جمعه و در آخرین روز از هفته ملی دیابت در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس، برگزار شد.
ضرورت انجام فعالیت بدنی روزانه و اصلاح شیوه زندگی
دکتر علیرضا مهدوی، مدیر برنامه کشوری دیابت وزارت بهداشت در حاشیه این رویداد، ضمن تاکید بر لزوم انجام فعالیت بدنی روزانه و اصلاح شیوه زندگی، اظهار داشت: شیوع دیابت به علت کم تحرکی و چاقی روز افزون در جوامع، درحال رشد است و برگزاری چنین مناسبت هایی می تواند جنبه آگاهی بخشی عمومی داشته و ضرورت توجه به سلامتی و سبک زندگی سالم را گوشزد کند.



1402/08/26
19:49:07
5.0 / 5
354
تگهای خبر: بدن , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir