رئیس مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر عنوان كرد

امکان انجام اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی در اربعین ۱۴۰۲

امکان انجام اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی در اربعین ۱۴۰۲

به گزارش اسنک، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین اظهار داشت: سیاست ما در عملیات بزرگ اربعین حرکت از متولی گری به سمت تسهیل گری و افزایش سهم مشارکت مردم در عرصه خدمات سلامت است.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، علی مرعشی با سخنرانی در بخش علمی سومین کنگره بین الملل سلامت در اربعین اظهار داشت: سیاست ما در عملیات بزرگ اربعین حرکت از متولی گری به سمت تسهیل گری و افزایش سهم مشارکت مردم است. بدین سبب بنا شد امکانات آموزشی و تجهیزاتی لازم و البته متناسب را در اختیار آنها قرار دهیم.
ایشان سپس اظهار داشت: گروههای مردمی می توانند در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ثبت نام کنند. اگر خودشان مکان و استقرار داشته باشند، تامین دارو و تجهیزات صورت خواهد گرفت و اگر مکان استقرار نداشته باشند می توانند به پایگاه های مورد نظر ما کمک کنند.
مرعشی از امکان انجام اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی آگاهی داد و اظهار داشت: با توافق انجام شده با طرف عراقی، امسال برای اولین بار پزشکان ایرانی می توانند در مراکز درمانی و اتاق های عمل بیمارستان های عراقی، نسبت به جراحی زوار حسینی اقدام نمایند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به عنوان مسئول مستقیم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار حسینی در خاک عراق در روزهای اربعین، اقدامات اجرائی خودرا برای برگزاری پایگاه های درمانی و حضور در مراکز بیمارستانی آغاز نموده اند.

مرعشی اضافه کرد: هم اکنون دپوی دارویی لازم تهیه شده و درحال بسته بندی داروها هستیم. همین طور اقدامات اداری مربوط به تردد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس ها در منطقه عملیاتی انجام شده است.

آغاز فعالیت مراکز درمانی هلال احمر در عراق از اول ماه صفر
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار داشت: مراکز درمانی ما در خاک عراق از اول ماه صفر در ۳ سطح فعال خواهد شد.

او توضیح داد: سطح یک مراکز ۱۶ ساعته با ۲۲ کادر درمان است. سطح دوم مراکزی است که بطور ۲۴ ساعته فعال می باشند و پزشکان متخصص قلب، اطفال و زنان در کنار کادر درمان این مراکز، مشغول خدمت رسانی خواهند بود و تعداد افراد فعال در آن ۵۶ نفر است.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرعشی افزود: در مراکز سطح ۳ هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خاک عراق، ۶۷ کادر درمان بصورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت هستند و این مراکز مجهز به لابراتوار و تعداد بیشتری پرستار است.
/ ی 39



منبع:

1402/05/14
09:13:43
5.0 / 5
422
تگهای خبر: آموزش , بیمار , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir