بهترین زمان ورزش برای مردان و زنان

بهترین زمان ورزش برای مردان و زنان

به گزارش اسنک نتایج مطالعه انجام شده در ایالات متحده نشان می دهد: بهترین زمان ورزش کردن در طول روز برای مردان و زنان متفاوت می باشد.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، ورزش کردن در هر زمانی برای سلامت مفید می باشد، اما نتایج بررسیها از آن حکایت می کند که زمان ورزش کردن به منظور دستیابی به بهترین نتیجه امکان دارد برای زنان و مردان متفاوت باشد.
این بررسی نشان داد که زنان در طول ورزش صبحگاهی چربی بیشتری می سوزانند، در صورتی که چربی سوزی در مردان عصرها بیشتر است.
متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: خیلی از نکاتی که در مورد این مورد شناخته شده است بر مبنای مطالعات انجام گرفته روی مردان بدست آمده است. تفاوت در هورمون ها، ساعت بیولوژیکی و چرخه خواب و بیداری بین مردان و زنان، همگی میتوانند نقش داشته باشند.
این مطالعه روی ۳۰ مرد و ۲۶ زن ۲۵ تا ۵۵ سال با وضعیت جسمی سالم برای مدت ۱۲ هفته به طول انجامید و اثرات برنامه تناسب اندام متنوع که شامل تمرینات کششی، دوی سرعت، مقاومتی و استقامتی بود، بررسی گردید. یک گروه به مدت یک ساعت پیش از ساعت ۰۸: ۳۰ بامداد و گروه دیگر همان فعالیت ها را در هنگام عصر، بین ساعت ۱۸: ۰۰ تا ۲۰: ۰۰ دنبال کردند. همه شرکت کنندگان از یک برنامه غذایی ویژه پیروی کردند.
متخصصان آمریکایی فشار خون و چربی بدن همه افراد را در طول مطالعه و همینطور انعطاف پذیری، قوای بدنی و قدرت هوازی را در شروع و آخر آزمایش کردند. تمام افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، بدون توجه به زمان ورزش، سلامت و عملکرد کلی خویش را در این مدت زمان بهبود دادند.
متخصصان با اشاره به اینکه بهترین زمان برای ورزش، ساعتی است که میتوان آنرا انجام و در برنامه خود قرار داد، اظهار داشتند: مبحث دیگری هم مطرح است و این که زمان ایده آل برای ورزش در زنان و مردان متفاوت می باشد.
بر مبنای نتایج بدست آمده، خانمهایی که علاقمند به کاهش چربی ناحیه میانی و کاهش فشار خون خود هستند، باید بامداد ها ورزش کنند. این مهم می باشد چونکه چربی شکمی در اطراف اندام های داخلی بدن همچون کبد انباشته می شود و می تواند خطرناک باشد. با این وجود، خانمهایی که تلاش میکنند قدرت عضلانی اندام بالایی و همینطور خلق و خوی کلی و مصرف غذای خویش را بهبود بخشند، باید ورزش عصرگاهی انجام دهند.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همینطور مشخص شد مردان شرکت کننده در این بررسی حساسیت کمتری نسبت به زمان ورزش کردن در طول روز داشتند و قدرت بدنی شان در بامداد و عصر بهبود پیدا کرد. اما مشخص شد که ورزش عصرگاهی برای مردانی که علاقمند به بهبود سلامت قلب و متابولیک و همینطور سلامت عاطفی هستند، ایده آل است. بهبود سلامت متابولیک به معنای کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری هایی مانند چاقی، دیابت نوع دو، بیماری قلبی و سکته است.




منبع:

1401/03/10
21:19:54
5.0 / 5
778
تگهای خبر: بدن , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir