در گفت وگو با اسنك مطرح شد

امیکرون در کشور رو به افول است

امیکرون در کشور رو به افول است

به گزارش اسنک عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اعلان اینکه داریم به سمتی می رویم که اُمیکرون را کنترل نماییم، اظهار داشت: متاسفانه همچنان در آی سی یو بیمارستان ها، بیماران بدحال بستری هستند و بنا بر این هم هست که همچنان مرگ و میر در حد بالایی قرار دارد.


دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت کووید19 با سویه اُمیکرون در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه موارد اُمیکرون در کشور رو به افول است و مشاهدات میدانی ما نشان میدهد که موارد سرپایی بیماری از نصف هم کمتر شده است و موارد بستری هم رو به کاهش است.
وی با اعلان اینکه متاسفانه همچنان در آی سی یو بیمارستان ها، بیماران بدحال بستری هستند، اظهار داشت: بنا بر این هم هست که همچنان مرگ و میر ما در حد بالایی بوده و بنظر می رسد که تا دو هفته دیگر احیانا این میزان مرگ و میر ادامه یابد. پس از آن که موارد مبتلاشدن و بستری کم شود، میزان مرگ های کرونائی نیز کاهش می یابد.
مردانی با اعلان اینکه تعداد شهرهای قرمز کرونائی نیز در کشور به شدت رو به کاهش است، اظهار داشت: اگر خدا بخواهد داریم به سمتی می رویم که اُمیکرون را کنترل نماییم، البته اگر واریانت جدیدی اتفاق نیفتد.
وی افزود: مشاهدات میدانی ما نشان میدهد که گذر از قله پیک ششم کرونا در کشور دارد اتفاق می افتد.
این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به تعطیلات نوروز نیز اظهار داشت: مردم در این شرایط باید هوشیاری خودرا حفظ نموده و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند. مردم ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت نمایند. افرادی هم که هنوز واکسن تزریق نکرده یا واکسیناسیون شان را تکمیل نکرده اند، نسبت به انجام آن اقدام نمایند. فکر نکنند که کرونا تمام شده و هوشیار باشند. اگر این موارد را رعایت نمایند، ان شاءالله عید خوبی در پیش خواهی داشت.




منبع:

1400/12/11
08:49:38
5.0 / 5
858
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir