واكسن آنفلوآنزا برای زنان حامله و فرزندانشان ایمن است

واكسن آنفلوآنزا برای زنان حامله و فرزندانشان ایمن است

نتایج یک پژوهش نشان می دهد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در زنان حامله خطر مبتلاشدن به آسم و بیماریهای عفونی را در نوزادان آنان افزایش نمی دهد.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، پژوهشگران کانادایی برمبنای بررسی های جدید خود دریافتند: زنان حاملگی که در مقابل بیماری آنفلوآنزا واکسینه می شوند خطر ابتلای نوزاد خود به برخی بیماریها همچون آسم، عفونتها، از دست دادن قدرت بینایی و شنوایی را بواسطه تزریق این واکسن افزایش نمی دهند.
آمارها نشان می دهد: میزان مبتلاشدن به آسم، اختلال حسی یا رشد سلولهای سرطانی در بین کودکانی که مادران آنان در دوران حاملگی واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده اند و مادرانی که این واکسن را دریافت نکرده اند، برابر است.
بگفته پژوهشگران این مساله از دوران نوزادی تا حدود چهار سالگی به قوت خود باقیست.
پژوهشگران کانادایی اظهار داشتند: مطالعات مختلفی در کشورهای مختلف انجام گرفته که نشان میدهد واکسیناسیون آنفلوآنزا در دوران حاملگی احتمال بروز مشکلات و نتایج حاملگی یا زایمان را افزایش نمی دهد.
بااینکه واکسیناسیون مقابل بیماری آنفلوآنزا برای زنان حامله سفارش می شود، اما خیلی از زنان به تزریق این واکسن اقدام نمی کنند برای اینکه نگران عوارض جانبی این واکسن برای خود و نوزادشان هستند.
به گزارش اسنک به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پژوهشگران کانادایی تاکید کردند: مطالعات مختلفی انجام گرفته که نشان میدهد واکسن آنفلوآنزای فصلی برای زنان حامله و فرزندان آنان ایمن است.



1400/03/19
11:48:34
5.0 / 5
1185
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir