شورای بین المللی پرستاران اعلام كرد

فوت بیشتر از 1000 پرستار مبتلا به كووید 19 در جهان

فوت بیشتر از 1000 پرستار مبتلا به كووید 19 در جهان

به گزارش اسنك شورای بین المللی پرستاران اعلام نمود: بیشتر از ۱۰۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از همه گیری بیماری كووید-۱۹ در بین پرستاران سراسر جهان رخ داده است.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، بنابر اعلام شورای بین المللی پرستاران تابحال فوت بیشتر از ۱۰۰۰ پرستار در جهان بر اثر مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ تایید شده و حتی این احتمال وجود دارد که رقم صحیح فوتیها فراتر از آمار اعلام شده باشد.
شورای بین المللی پرستاران وضعیت فعلی را فاجعه بار خواند و کشورها را به علت عدم حمایت کافی از سلامت کادر درمان در مدت شیوع کروناویروس جدید مورد انتقاد قرار داد.
این شورا که در ژنو مستقر است بیشتر از ۱۳۰ انجمن ملی پرستاری (NNA) را گردهم آورده و نماینده بیشتر از ۲۰ میلیون پرستار در سرتاسر جهان بشمار می رود.

بالاترین رقم مرگ ومیر پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک
بررسی شورای بین المللی پرستاران نشان میدهد در کشورهایی که اطلاعات جداگانه ای از موارد فوت در بین پرستاران موجود است بیشتر از ۱۰۰۰ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تنفسی جان خویش را از دست داده اند.
در گزارش این شورا آمده است: تا ۱۴ ماه آگوست مجموع موارد مرگ و میر گزارش شده در بین پرستاران در ۴۴ کشور رقم ۱۰۹۷ نفر بوده است.
به گزارش ژاپن تودی، آمارها از آن حکایت می کند تا ۱۱ ماه آگوست بیشترین رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در بین پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک بوده که به ترتیب ۳۵۱ و ۲۱۲ مورد گزارش شده است.




منبع:

1399/06/29
14:01:02
5.0 / 5
1562
تگهای خبر: بیمار , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir