روزانه دو لیوان شیر بنوشید

روزانه دو لیوان شیر بنوشید

به گزارش اسنک، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم مصرف روزانه دو لیوان شیر اصرار کرد و اظهار داشت: مصرف لبنیات بیشتر به خواب بهتر کمک می نماید.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، دکتر احمد اسماعیل زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اعلان اینکه کمبود خواب با خیلی از نتایج منفی سلامت جسمی و روانی مرتبط می باشد، اضافه کرد: در حقیقت کیفیت خواب یکی از مسائل مهم بهداشت عمومی جهانی در نظر گرفته می شود؛ بدین سبب خیلی از مردم بدنبال درمان های خانگی ساده برای بهبود کیفیت الگوی خواب خود هستند.

وی افزود: نوشیدن یک لیوان شیر گرم پیش از خواب، از نسل های پیشین تا حالا به عنوان راهی برای ایجاد آرامش، تسکین اضطراب و تسهیل خواب، متداول بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اشاره کرد: تریپتوفان یک اسید آمینه است که در انواع غذاهای حاوی پروتئین یافت می شود و نقش مهمی در تولید انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین ایفا می کند؛ سروتونین خلق و خو را تقویت می کند، موجب آرامش می شود و به عنوان پیش ساز در تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

اسماعیل زاده عنوان کرد: ملاتونین که به عنوان هورمون خواب شناخته می شود، توسط مغز ترشح شده و به تنظیم ریتم شبانه روزی ما کمک کرده و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.

وی با اعلان اینکه مصرف شیر و لبنیات بطور کلی موجب بهبود کیفیت خواب و تأثیر مثبت بر سلامت جسمی و روانی می شود، اشاره کرد: شیر و محصولات لبنی حاوی مقادیر قابل توجهی تریپتوفان هستند که در نهایت پیش ساز تولید ملاتونین است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه عنوان کرد: همین طور آلفا-لاکتالبومین موجود در شیر دارای بالاترین میزان تریپتوفان در میان پروتئین های غذایی است که بطور معمول توسط انسان ها مصرف می شود.

به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: البته نکته مهم این است که هنگامی که غلظت گلوکز خون بالاست، مقدار بیشتری از تریپتوفان از سد خونی مغزی عبور می کند و منجر به خواب بهتر می شود؛ بدین سبب بهتر است برای خواب بهتر شیر یا ماست، با کمی عسل یا ماست حاوی چند تکه میوه شیرین مثل خرما مصرف شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اشاره کرد: سفارش می شود بجای مصرف قرص های خواب آور که مضرات زیادی برای انسان داشته و بعد از مدتی در صورت قطع مصرف، بدون مصرف آنها به خواب نمی روید، خودرا به مصرف یک لیوان شیر یا ماست یک ساعت پیش از به رختخواب رفتن عادت دهید تا علاوه بر حفظ سلامتی تان، خواب خوبی داشته باشید.




منبع:

1402/11/09
09:24:55
5.0 / 5
257
تگهای خبر: بدن , پروتئین , تغذیه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir