سرپرست مركز مدیریت شبكه وزارت بهداشت:

ایرانی ها مراقب سلامت خویش را بشناسند

ایرانی ها مراقب سلامت خویش را بشناسند

به گزارش اسنک، سرپرست مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه در شبکه طرح هایی اجرا می شود که هزینه، اثربخش باشد، تصریح کرد: با اجرای برنامه سلامت خانواده، هر ایرانی باید مراقب سلامت خویش را بشناسد.



به گزارش اسنک به نقل از ایسنا دکتر محسن بارونی در «نشست هم اندیشی روسای هیات های اندیشه ورز و مسؤلان بسیج جامعه پزشکی کشور با مسؤلان نظام سلامت»که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: هنوز تقدم بهداشت بر درمان به مرحله باور نرسیده است و شبکه بهداشت باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه بهداشت روستاها خوشبختانه با اجرای برنامه پزشک خانواده مشکلی ندارند ولی در شهر مراقبت های سلامتی فعال نیستند، اظهار نمود: در طرح سلامت خانواده می توانیم از کمک هیات های اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی کمک بگیریم.

سرپرست مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: هیچ طرح سلامتی در دنیا نیست که عیناً بتوان آنرا در ایران اجرا کرد چونکه با زیرساخت های کشور ما همخوانی ندارد.

بارونی خاطرنشان کرد: تنها راه ما اجرای برنامه "سلامت خانواده" است. اول باید تأمین نیروی مراقب سلامت صورت گیرد و به ازای هر ۶۵۰ نفر به یک مراقب سلامت نیاز داریم ولی الان به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه برای اجرای برنامه سلامت خانواده در ۵۹ شهر با ۷ میلیون جمعیت، بلوک های ۳۰۰۰ نفره ترسیم شده است، اظهار داشت: دو مراقب سلامت برای هر بلوک جمعیتی داریم و در مجموع به حدود ۴۶۰۰ مراقب سلامت نیاز داریم.

سرپرست مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: در برنامه سلامت خانواده مراقبان سلامت را در آموزشگاه های بهورزی آموزش داده ایم و به بلوک ها متصل کرده ایم.

بارونی با بیان اینکه یک دکترای هوش مصنوعی مسئول پرونده الکترونیک شده است تا شاهد استقبال مردم از مراکز بهداشتی در شهرها باشیم، اظهار نمود: وضعیت شهر با روستا که بهورز به سراغ جمعیت زیر پوشش می رود، متفاوت می باشد. با استفاده از تمام امکانات رسانه ای و الکترونیکی باید افراد را به مراکز بهداشتی بکشانیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در این بلوک های ۳۰۰۰ نفره پزشکان هم با کمک بیمه ها به کمک مراقبان سلامت می آیند، اظهار داشت: پرونده الکترونیک زیرساخت لازم را دارد و تمام مسیرهای ارجاع باید مشخص شود همینطور اقناع سازی مردم باید اتفاق بیفتد تا بیمار از این مسیر رجوع کند.

وی تصریح کرد: هر ایرانی بابد مراقب سلامت خویش را بشناسد چونکه ۸۰ درصد بار بیماری ها ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

به گزارش وبدا، بارونی در انتها با قدردانی از نقش بسیج در طرح شهید سلیمانی خواهان استفاده از توانمندی این نیرو در اجرای برنامه سلامت خانواده شد.




1402/07/06
18:59:31
5.0 / 5
357
تگهای خبر: آموزش , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir