چه نوشیدنی هایی در گرما نخوریم

چه نوشیدنی هایی در گرما نخوریم

به گزارش اسنک، لرستان رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در هوای گرم از نوشیدنی های بسیار شیرین و کافئین دار پرهیز شود؛ چونکه مصرف آنها موجب از دست دادن مایعات بدن می شود.


شبنم دالوند درباب رابطه با تغذیه در گرمازدگی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: هنگام گرما سیستم بدن با تعریق اهتمام دارد دمای بدن را کم کند پس بدن آب زیادی از دست می دهد و صرف نظر از این که چقدر فعال هستید، مایعات فراوان بنوشید و برای نوشیدن صبر نکنید تا تشنه شوید.
وی افزود: همین طور باید از مصرف نوشیدنی های بسیار شیرین و کافئین دار پرهیز کرد چونکه مصرف این نوع مواد نوشیدنی سبب از دست دادن مایعات بدن می شود.
رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به این که تعریق شدید نمک و مواد معدنی را از بدن خارج می کند، اشاره کرد: برای جبران مواد معدنی بدن، یک نوشیدنی حاوی مقدار اندکی نمک با کمی لیمو ترش همراه خاکشیر یا تخم شربتی می تواند جایگزین نمک و مواد معدنی باشد که با تعریق از بین می رود.
دالوند افزود: همین طور افرادی که دیابت، فشار خون بالا یا سایر بیماریهای مزمن را دارند بهتر است از مصرف نمک اجتناب کرده و کمی آبلیمو و خاکشیر یا تخم شربتی مخلوط با آب مصرف کنند.
وی بیان کرد: مصرف میوه ها و خصوصاً سبزیجات به تامین آب بدن کمک می کنند پس در ایام گرم سال از این اقلام غذایی در برنامه خود بیشتر استفاده کنید.
رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی، شکلات، قهوه و شیرینی موجب کم آبی در بدن می شود بدین سبب بهتر است مصرف این اقلام در ایام گرم محدود شود.




منبع:

1402/05/13
12:05:39
5.0 / 5
398
تگهای خبر: بدن , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir