در گفت وگو با اسنك اعلام شد

توزیع دندانپزشکان در مناطق محروم از ۱۴۰۱

توزیع دندانپزشکان در مناطق محروم از ۱۴۰۱

به گزارش اسنک، مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با تکیه بر ضرورت توزیع عادلانه دندانپزشکان، اظهار داشت: هم اکنون ۲۸۸۳ دندانپزشک در مراکز خدمات جامع سلامت فعال می باشند اما می خواهیم با ادامه اجرای طرح عدالت آموزشی، تعدادی دندانپزشک برای ارائه ی خدمت در مناطق محروم کشور تربیت و وارد سیستم نماییم.


دکتر زهرا سید معلمی در گفتگو با ایسنا، با تکیه بر ضرورت توزیع مناسب نیروی دندانپزشکی، اظهار داشت: یکی از اهداف وزارت بهداشت حرکت به سمت توزیع عادلانه تر و بهتر خدمات است تا در کلیه مراکزی که خدمت عرضه می دهیم بتوانیم دندانپزشک داشته باشیم و دسترسی مردم به دندانپزشک تامین گردد.
حالا در ۳۴۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی در نقاط شهری و روستایی به صورت متوسط حدود پنج خدمت در هر شیفت کاری در روز عرضه می شود و اگر برنامه هایی که مد نظر داریم و ابلاغ گردیده است به شکل بهینه اجرا شود، خدمات هم از نظر کمی افزایش و هم از نظر کیفی بهبود می یابد.
وی ضمن اشاره به این که هم اکنون ۲۸۸۳ دندانپزشک در مراکز خدمات جامع سلامت کار می کنند، بیان نمود: البته این عدد متغیر است؛ چون بخش عمده این دندانپزشکان بعنوان نیروی طرحی فعال می باشند. این تعداد دندانپزشک حالا ۲۲ ردیف خدمتی دهان و دندان را عرضه می دهند.
وی ادامه داد: در کل این تعداد دندانپزشک از تعداد مراکز فعال که خدمات دندانپزشکی عرضه می دهند، کمتر است و ازاین رو در بعضی از مراکز مثلاً دو روز در هفته دندانپزشک وجود دارد. اما به سمت افزایش حضور دندانپزشکان پیش می رویم و حتی بر روی فعال سازی شیفت بعدازظهر و حتی شب در بعضی مراکز هم تمرکز کرده ایم.
او به طرح عدالت آموزشی اشاره نمود و اظهار داشت: در این طرح تعدادی دندانپزشک برای ارائه ی خدمت در مناطق محروم کشور تربیت شدند که به تدریج از سال قبل وارد سیستم شده اند.




منبع:

1402/02/13
10:09:29
5.0 / 5
522
تگهای خبر: آموزش , برنامه , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir