ثبت بیشتر از ۲۴۸ میلیون بیمار مبتلا به کرونا در جهان

ثبت بیشتر از ۲۴۸ میلیون بیمار مبتلا به کرونا در جهان

به گزارش اسنک شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تابحال به ۲۴۸ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۷۷۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده و همینطور ۲۲۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۸۲ نفر از مبتلایان کووید هم بهبود یافته اند.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
بر مبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیشتر از ۴۶.۹ میلیون مبتلا و بیشتر از ۷۶۸ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۴.۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۸ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۶۰۸ هزار و هند با بیشتر از ۴۵۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۶، ۹۹۹، ۷۷۱ ۷۶۸، ۸۴۷ ۲ هند ۳۴، ۳۰۸، ۱۴۰ ۴۵۹، ۲۰۳ ۳ برزیل ۲۱، ۸۲۱، ۱۲۴ ۶۰۸، ۱۱۸ ۴ انگلیس ۹، ۱۳۰، ۸۵۷ ۱۴۰، ۹۶۴ ۵ روسیه ۸، ۵۹۳، ۲۰۰ ۲۴۰، ۸۷۱ ۶ ترکیه ۸، ۰۹۱، ۴۶۲ ۷۱، ۰۵۲ ۷ فرانسه ۷، ۱۷۰، ۷۸۲ ۱۱۷، ۷۶۳ ۸ ایران ۵، ۹۴۴، ۵۹۹ ۱۲۶، ۶۱۶ ۹ آرژانتین ۵، ۲۹۱، ۲۸۵ ۱۱۶، ۰۱۰ ۱۰ اسپانیا ۵، ۰۱۶، ۹۶۸ ۸۷، ۴۲۳ بر طبق این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۲۴۰ هزار جانباخته تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۵۷ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همینطور ایران با مجموع پنج میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۹ مبتلا شدن و ۱۲۶ هزار و ۶۱۶ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، بر مبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۶ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی، مکزیک و لهستان هم بیشتر از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.



1400/08/12
12:19:57
5.0 / 5
1025
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir