در گزارش اسنك مطرح شد؛

تغذیه مناسب شب های امتحان

تغذیه مناسب شب های امتحان

به گزارش اسنک یک متخصص تغذیه، با عنایت به نزدیکی فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، به عرضه نکات تغذیه ای این ایام پرداخت.



احمدرضا درستی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل امتحانات توجه به چند فاکتور اصلی و مهم برای بهبود عملکرد مغز برای دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه قرار می گیرد؛ به صورت کلی رعایت سه فاکتور خواب مناسب، فعالیت ورزشی خوب و تغذیه سالم ازجمله مواردی است که می تواند به بهبود عملکرد فرد در زمان امتحانات کمک شایانی کند.
این متخصص تغذیه اظهار نمود: در ابتدا باید گفت خواب مناسب نخستین نکته ای است که می تواند کارایی مغز را تا حدود زیادی بهبود بخشیده چونکه اگر خواب فرد مناسب نباشد یادگیری مغز کاهش یافته و فرد علیرغم مصرف مواد غذایی مناسب و مغذی از ویتامین ها باز هم نمی تواند به خوبی فعالیت داشته باشد چونکه با انجام این کار فرد به شکل ناخواسته تمام خون را به دستگاه گوارش فرستاده و بدین ترتیب مغز کارایی خویش را از دست می دهد.
وی اظهار داشت: به رغم باور غلط افراد در خصوص مصرف غذاهای سنگین و بهبود عملکرد مغز باید گفت تغذیه دانش آموزان و دانشجویان باید متعادل باشد برای مثال فرد فقط با خوردن ماهی یا مغزدانه ها نمی تواند پاسخگوی فعالیت مناسب خود باشد چونکه مصرف تمام مواد غذایی مغذی در کنار یکدیگر می توانند به بهبود کارایی مغز کمک کنند.
درستی بیان نمود: تغذیه مناسب یعنی بهره مندی از سه وعده اصلی غذایی به همراه میان وعده قبل از ظهر و پیش از خواب توجه به این نکته حائز اهمیت می باشد که وعده صبحانه به هیچ عنوان در زمان امتحانات نباید حذف شود.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: مصرف ماهی، مغزدانه ها یا مکمل هایی مثل امگا ۳، بادام زمینی، گردو به خصوص در وعده صبحانه، نان سبوس دار، عسل، خرما، تخم مرغ و مصرف دو تا سه لیوان شیر و لبنیات در کنار رعایت نکات ذکر شده سبب کارایی مناسب مغز شده و بدین سان فرد می تواند عملکرد بسیار خوبی در زمان امتحانات داشته باشد.

1399/10/05
01:05:59
5.0 / 5
240
تگهای خبر: تغذیه , سالم , غذا , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir