چند خوراكی برای كاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی

چند خوراكی برای كاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی

اسنك: باتوجه به همه گیری بیماری كووید-19 و اعمال قرنطینه، رو آوردن به دوركاری و تعطیلی خیلی از كسب و كارها فعالیت فیزیكی روزانه افراد كاهش یافته كه می تواند منجر به اضافه وزن و برخی دیگر از مشكلات سلامتی برای افراد شود.


به گزارش اسنک به نقل از ایسنا، بااینکه شرایط قرنطینه و دورکاری ممکنست برای برخی افراد مشکلاتی مانند کاهش فعالیت و اضافه وزن را به همراه داشته باشد اما در عین حال می تواند به فرصتی مناسب برای انجام تمرین های ورزشی در خانه و هم چنین رو آوردن به یک رژیم غذایی سالم باشد.
در ادامه ۱۰ ماده غذایی که متخصصان تغذیه برای کاهش وزن در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین نیازهای بدن سفارش می کنند به نقل از "ژورنال سنتینل" آورده شده است:
۱) انواع لوبیا: لوبیاهای خشک همچون لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا سفید بسیار مفید و مقوی بوده و مقدار کمی از آنها به سبب فیبر بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.
۲) روغن های زیتون و آووکادو: این روغن ها طبیعی بوده و سفارش می شود بجای روغن های جامد از این روغن های گیاهی استفاده گردد. روغن آووکادو می تواند علاوه بر حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش فشار خون نیز کمک نماید.
۳) ساندویچ تخم مرغ: ساندویچ های کم کربوهیدرات مانند ساندویج تخم مرغ یا سبزیجات نیز علاوه بر مقوی بودن کالری کمتری نسبت به خیلی از انواع دیگر ساندویچ دارند.
۴) انواع سبزیجات تازه: سبزیجات تازه و رنگارنگ مانند بادمجان، اسفناج، نخود فرنگی، خیار و فلفل دلمه ای نیز گزینه های خوبی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شوند. بجای هله و هوله های مضر و چیپس می توانید از برش های نازک ورقه ای سبزیجات بعنوان میان وعده ای مفید استفاده کنید. کلم بروکسل نیز گزینه مناسبی برای کاهش وزن می باشد.
۵) سوپ های کم کالری: سوپ های کم کالری مانند سوپ های سبزیجات حاوی لیمو و کلم بروکلی بسیار مقوی بوده و می توان آنها را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.
۶) کدو سبز: کدو سبز را به صورت رشته ای رنده کرده و بجای اسپاگتی یا نودل مصرف کنید. می توانید کمی آویشن نیز به آن اضافه کنید.
۷) میوه های فصلی: در هر فصل میوه های همان فصل بهترین گزینه برای داشتن میان وعده هایی سالم هستند. در تابستان میوه هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و هلو گزینه های خوبی به حساب می آیند.
۸) جایگزین های گیاهی گوشت: می توان از سویا بعنوان پروتئین مفید گیاهی استفاده نمود. هم چنین سوسیس ها و کالباس های گیاهی در خیلی از فروشگاه ها پیدا می شوند که جایگزین های بهتر و مفیدتری نسبت به انواع گوشتی خود هستند.
۹) آب میوه های کم کالری: آب میوه های طبیعی کم کالری گزینه های مناسبی برای میان وعده به شمار می روند. می توانید نوشیدنی های سبز سالمی با بهره گیری از آب کرفس، خیار، سیب و لیمو تهیه کنید. در مصرف دیگر آب میوه ها احتیاط کنید، چونکه این نوشیدنی ها حاوی مقادیر بالایی از قندها هستند.
۱۰) آب آشامیدنی: فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن به کمک کنترل اشتها است. در طول روز حتما مقادیر کافی آب (حدود هشت لیوان) بنوشید.





منبع:

1399/03/16
13:07:00
5.0 / 5
784
تگهای خبر: بدن , بیمار , بیماری , پروتئین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
اسنک snacu.ir