نقش تغذیه در سلامت گوش ها را جدی بگیرید

نقش تغذیه در سلامت گوش ها را جدی بگیرید

پرخوری و مصرف زیاد غذاهای سنگین می تواند سلامت گوش های ما را تهدید كند.


به گزارش اسنک به نقل از مهر، گوش ها هم مانند دیگر اعضای بدن، کم کم فرسوده می شوند و شنوایی ما، تحت تأثیر عوامل مختلف گرفتار کاهش می شود. گوش شما، بدون مراقبت درست، ممکنست خیلی زودتر از شما پیر شود. برای حفظ سلامت گوش لازم است از پرخوری و مصرف زیاد غذاهای سنگین و بخار انگیز مانند حلیم، عدس، کله پاچه، پیاز و سیر خام، تره، بادنجان و باقالی بپرهیزید. ضمن اینکه از پرخوابی و بیداری زیاد دوری کنید. تا جای ممکن از حرکت در دود و گردوغبار بپرهیزید. از داخل کردن اشیای خارجی به گوش مانند گوش پاک کن و آب، خودداری کنید. از صداهای ترسناک و خیلی بلند مانند گوش دادن موسیقی با صدای بلند خودداری کنید. بعنوان یک حرکت ورزشی، در بازه های زمانی مشخص تلاش کنید به صداهای ضعیف مانند صدای رادیویی که کم شده، گوش دهید. در صورت صلاحدید پزشک، هفته ای یک دفعه چکاندن روغن بادام تلخ نیم گرم در گوش، مفید می باشد.

1399/06/23
21:40:38
5.0 / 5
363
تگهای خبر: بدن , پزشك , تغذیه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
لینک دوستان اسنك
اسنک در خانه
اسنک snacu.ir